Et strategisk mål om dyb forbrugerindsigt, 250 dygtige studerende og et års tæt parløb mellem udviklingsafdeling og uddannelsesinstitutioner er ingredienserne i to nye produkter fra Orkla brandet, KiMs. Resultatet af samarbejdet er allerede på supermarkedernes hylder.
September 11, 2019
Orkla, som blandt andet står bag populære fødevare- og kosttilskudsbrands, går utraditionelle veje for at leve op til målsætningen om innovation baseret på forbrugerindsigt. Som led i denne målsætning inviterede Orkla Confectionery & Snacks sidste år 250 unge studerende indenfor. Målet var at lade studerende udvikle to nye produkter lige fra smag til markedsføring.
Virksomheden selv beskriver samarbejdet som win-win, hvor de studerende opnår praktisk erfaring med studiet, og Orkla opnår forbrugerindsigt ved at overvære de overvejelser, målgruppen gør sig.
”KiMs brandet har opnået sin succes, fordi vi formår at ramme forbrugernes smagspræferencer gang på gang. Og det sker kun ved at involvere dem, som i sidste ende skal vurdere vores produkter. Det her konkrete samarbejde er der kommet to produktnyheder ud af, men vigtigst af alt har forløbet givet os en unik mulighed for at få indblik i målgruppens forbrugsmønster og de tendenser, som de agerer efter” siger Lars Hørlyck Christensen, marketingdirektør i Orkla Confectionery & Snacks.
I alt har 250 studerende fra Køge Handelsskole og University College Lillebælt deltaget i projektet, der startede sidste år. Resultatet er to nye chipsvarianter, som lander i butikkerne denne måned.
FAKTA:
Tidslinje
Kontaktpersoner:
Orkla Confectionery & Snacks Danmark A/S.
Marketingdirektør, Lars Hørlyck Christensen
lars.christensen@orkla.dk / 20 20 21 51
University College Lillebælt
Camilla Sandemann
casa@ucl.dk / 61 33 77 71
Køge Handelsskole
Anisa Buskov
ab@khs.dk / 51 50 94 40
Kommunikationsdirektør
nilufer.sahin@orkla.dk