Jordan Green Clean kåret som årets lancering 2019

Orkla Care’s grønne innovation Jordan Green Clean anerkendes for sit bud på en klimavenlig tandbørste til forbrugerne, da den vinder Årets Lancering 2019.

September 3, 2020

Årets Lancering Jordan
Fotograf: Kristian Brasen

Da Jordan Green Clean blev lancereret tilbage i efteråret 2018 blev den vel modtaget af forbrugere, som sætter pris på en tandbørste, der er udviklet med fokus på klimaet uden at gå på kompromis med funktionaliteten. Den innovative produktudvikling kombineret med den flotte modtagelse blandt danskerne, er årsagen til, at Jordan Green Clean vinder Årets Lancering 2019, som hvert år uddeles af analysebureauet Nielsen.

Ikke alene er prisen en anerkendelse af, at de danske forbrugere har taget produktet til sig, det er også en pris, der bringer stolthed til den indsats, Orkla-koncernen gør for vores klode i form af udvikling af produkter, der gør det nemt for forbrugerne at vælge mere bæredygtigt i hverdagen.

To Orkla-mærker nomineret

Årets Lancering 2019

Det er medlemmerne i leverandørforeningen MLDK, der har kåret Jordans grønne tandbørste som årets lancering. Med intet mindre end 27 lanceringer var kandidatfeltet rekordstort i år. Kun fem stærke lanceringer blev nomineret – heraf var der intet mindr

e end to Orkla-mærker, der lå lunt i svinget til at tage prisen, da KiMs Ready-to-dip var nomineret sammen med Jordan Green Clean. Det var dog den klimavenlige tandbørste, der løb med sejren.

Begrundelsen for Jordan’s sejr, var at Green Clean tandbørsten er den af de fem nominerede, som har opnået de bedste resultater inden for udvælgelseskriterierne; salg, markedsandel og distribution, samt har bidraget med noget nyt til sin kategori. Samti

dig indtog Green Clean førertrøjen både hvad angår innovationsgraden samt i forventningen om, at produktet fortsat er på markedet om tre år.

Niels Skovby Jørgensen, sales director hos Nielsen, udtaler: “at få succes med lanceringer i et så konkurrencepræget marked som det danske er en kæmpe udfordring. Du skal dels ramme markedet med noget nyt, som danskerne efterspørger, og derudover kræver det en velplanlagt støtte fra salgs- og marketingafdelingen, hvor alt skal gå op i en højere enhed ”.

Miljørigtig og effektiv mundpleje

Green Clean er Jordans grønneste innovation indtil nu – med et håndtag lavet af 100% genanvendt plastik, 100% biobaserede børster og med en emballage bestående af 100% genanvendt pap, er miljøet tænkt ind hele vejen igennem udviklingsprocessen af tandbørsten. Herudover er tandbørsten æstetisk at se på i sit enkle skandinaviske design, og funktionaliteten af tandbørsten sikrer en god mundhygiejne. Det er derfor et stolt Jordan-team, der torsdag den 3. september 2020 modtog nyheden om, at den klimavenlige tandbørste vandt prisen som årets lancering 2019.

Vi er rigtigt glade for at vinde prisen for Årets Lancering 2019 og vil især takke de forbrugere, som dagligt bakker op om en grønnere fremtid. Hos Orkla Care er vi på en rejse, hvor vi har stor fokus på mere miljøvenlige produkter, og derfor er det fant

astisk at se, hvordan flere og flere forbrugere måned for måned tager Jordan Green Clean til sig. Netop det giver os troen på, at det er den rigtige vej at gå, fortæller en stolt Senior Brand Manager, Christel Skotte Gerbaulet.

Det er ikke første gang Jordan Green Clean bliver hædret. Tilbage i november 2019 blev den af Politiken kåret som testvinder med topkarakter foran en række andre bud på klimavenlige tandbørster– læs mere her

Læs MLDK’s annoncering af kåringen